Yleistä tuotteiden palauttamisesta

Tuotteilla on palautusoikeus. Ota ensin yhteyttä meihin sähköpostitse asiakaspalvelu@kotipanimokauppa.fi. Kerro viestissä syy palautukselle, tilauksessa esiintyvä nimi ja sähköpostiosoite sekä tilausnumero. Elintarvikkeilla, kuten maltailla, humalilla, hiivoilla ei ole palautusoikeutta. Myöskään käytetyillä suodattimilla tai avatuilla paketeilla ei ole palautusoikeutta. Kotipanimokauppa varaa oikeuden olla maksamatta palautusmaksuja, jos näkee, että palautuksen syy ei ole riittävä. Väärin tilatut tuotteet käsitellään tapauskohtaisesti, mutta pääsääntöisesti näissä tapauksissa toimituskustannukset tulevat asiakkaalle. Varastolle palautus on aina ilmaista!

Yleisiä kysymyksiä liittyen palautukseen

Milloin saan rahani takaisin?

Rahat palautetaan heti, kun palautus on läpikäynyt palautusprosessimme. Ilmoitamme sähköpostitse, kun palautettu tuote on saapunut meille ja olemme tarkistaneet niiden kunnon.

Paljon palautus maksaa?

Palautuksen hinta määräytyy lähetettävän paketin koon tai painon mukaan. Tarkkaa palautushintaa ei pysty ennakkoon kertomaan, mutta tämä ilmoitetaan asiakkaalle ennen palautusta.

Miten palautan tuotteen?

Kun saamme pyynnön palautuksesta ja olemme todenneet sen aiheelliseksi, lähetämme teille palautuskoodin, jonka avulla voitte palauttaa tuotteen/tuotteet. Palautus tehdään sinua lähimpään Matkahuolto-asiamiespisteeseen.

Reklamointi

Jos tuotteessasi on toimitushetkellä jotain vikaa tai se ei ole sellainen kuin sen pitäisi olla, ota meihin ensin yhteys asiakaspalvelu@kotipanimokauppa.fi ja selvitetään asia. Viallisten tuotteiden palauttaminen on maksutonta.

Rahojen palautus

Rahat palautetaan asiakkaan tilille heti, kun tuotteet ovat saapuneet meille ja olemme tarkistaneet niiden myyntikunnon. Noutamattomien pakettien osalta katso alempaa ”Noutamattomien pakettien käsittely” kohdasta menettely.

Kuittaus vastaanottamisesta

Lähetämme sinulle sähköpostin, kun palautettu tuote on saapunut meille ja olemme käsitelleet sen. Mikäli et ole kuullut meistä 3 viikon kuluessa palautuksesta, ota meihin yhteys asiakaspalvelu@kotipanimokauppa.fi ja selvitetään tilanne.

Noutamattomien pakettien käsittely

Pakettipisteeltä noutamattomien pakettien lähetyskuluista vastaa asiakas itse. Nämä peritään, kun meille tulee noutamattoman tilauksen lähetyskuluista tieto. Palautetuista tuotteista (rahoja ei palauteta raaka-aineista) saat rahasi takaisin, kun olet maksanut palautuksesta aiheutuneen lähetyskulun. Palautettuja tuotteita säilytetään 1 kuukausi niiden palautumisesta. 

Kuljetuksessa vahingoittunut tuote

Jos tuote on vioittunut kuljetuksen aikana, ota meihin yhteys asiakaspalvelu@kotipanimokauppa.fi. Voit samalla ilmoittaa haluatko palauttaa tuotteen ja saada vahingoittuneesta tuotteesta rahat takaisin vai toivotko, että lähetämme vastaavan tuotteen vahingoittuneen tilalle.